Sunday, January 1, 2017

Detox 2017 - 1. nap

Január elsejével nem árt az újévi fogadalmaink mellett a szervezetünket is megújítani egy kis méregtelenítéssel. Talán még a(z ésszerű) fogadalmak betartása is jobban megy ép testben. ☺

Nekem is nagy szükségem van a méregtelenítésre, ezért is döntöttem úgy, hogy neki vágok és megosztom veletek az élményeimet. Konkrét tervem még nincs, de már alakul a kép. Igyekszem hamar kidolgozni és próbálok minden nap bejelentkezni, ha a munkám mellett lesz rá energiám.

1. nap

Rögtön Szilveszter után talán nem kellene fejest ugrani mindjárt valami őrült méregtelenítő kúrába, ezért az első nap elég lightos. 

Folyadék!
Mindenképpen igyál sokat, ha lehet 3L vizet. Nekem a vesém miatt amúgy is sok vizet kell innom, ami elég unalmas lehet, ezért szeretek citromlevet facsarni a vizembe, de mostanában rászoktam az almaecetre is. Sokan tesznek a vizükbe almaecetet, mert állítólag fogyaszt, erről nem tudok biztosat mondani, de mindenesetre jót tesz az emésztésnek és a bélműködésnek. ;)

Kaja!
Gondolom az ünnepek alatt mindenki jobban elengedte magát, azért nem kell mindjárt sanyargatni magunkat, azzal amúgy sem megyünk sokra. Sokkal fontosabb az, mit eszünk. A legjobb, ha hús, tejtermék és glutén mentes ételeket fogyasztunk, sok zöldséggel és gyümölccsel. 

Nálam a mai menü így nézett ki:
Reggeli: banános zabkása, zöld tea
Snack: alma
Ebéd: saláta balzsamecettel és oliva olajjal, glutén mentes gyümölcsös-mogyorós müzli
Vacsora: "minimalista" lencseleves ☺
Snack: aszalt sárgabarack

Minimalista lencseleves recept:


Egy kanál oliva olajon dinsztelj meg egy fej apróra vágott hagymát és két gerezd felaprózott fokhagymát. Dobj hozzá két szál felkarikázott sárgarépát, majd önts hozzá egy bögre lencsét. Pirítsd pár percig és öntsd fel annyi vízzel, ami bőven ellepi. Dobj bele 1-2 leves kockát, ízlés szerint, borsozd, fűszerezd. Ha kell, adj hozzá még vizet és addig főzd, amíg a lencse megpuhul.

Detox fürdő!
A méregtelenítés egyik legjobb módja az izzadás. Gondoltam beülök egy kád jó forró vízbe és mindent kiizzadok magamból, de jó lesz az a szervezetemnek, főleg a bőrömnek. Sikerült olyan jól befűtenem az aprócska fürdőnkben, hogy kész szauna lett odabent. Mire kihűlt annyira a víz, hogy bele is tudtam ülni, leizzadtam teljesen. Sajnos a fürdő lelki méregtelenítő részével nem számoltam, ezért egy idő után azon kaptam magam, hogy sírva fakadtam, de utólag örülök ennek, mert rájöttem, hogy még mindig nem tudtam lezárni és elengedni a sérelmeimet egy 5 évvel ezelőtti kapcsolat miatt. De sikerült kiadnom magamból mindent és most hihetetlenül felszabadultnak és boldognak érzem magam.

Detox fürdö: Forralj fel egy lábosban vizet, adj hozzá tenger és/vagy Himalája sót, felszeletelt gyömbért és szódabikarbónát. Hagyd egy kicsit állni a mixet, majd öntsd a fürdővizedhez. Pár csepp levendulás illóolajat is csepegtethetsz a vizedbe.

Jóga!
Imádok jógázni (mint köztudott), szóval hogyan is maradhatna ki pont a jóga a detoxunkból? Ne aggódj, nem kell halálra izzadni magad kifacsart pózokban. Ha már az első nap amúgy is lightos, mit szóltok Adriene (katt!) új jóga kihívásának első videójához? Sajnos angolul van, elnézést azoktól, akik esetleg nem értik. 

Meditáció!
Szerintem a detox kihagyhatatlan eleme a meditáció is, tudom sokan utálják, mert nehezen megy nekik. Csak ülj vagy feküdj le kényelmesen, hunyd le a szemet, egyenes háttal, vállak és a karok lazák és csak koncentrálj a légzésedre. Figyeld, ahogy ki és be áramlik, érezd a hőmérsékletét, ahogy megtölti a mellkasodat és a hasadat... Ha így is elkalandozol, számolhatod a lélegzeted hosszát, figyelj, hogy a ki- és belégzés egyforma hosszú legyen. Például 3-ig belégzel, 1 másodperc szünet, 3-ig kilégzel, 1 másodperc szünet, megint 3-ra belégzel... Nem gond, ha csak pár percig tudod csinálni, az is hasznos és sokkal többet ér, mintha meg sem próbáltad volna. ;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...